Statlige NAV-oppgaver flyttes til Froland

Logo NAV - Klikk for stort bilete Statlige NAV oppgaver i Åmli blir fra 02.10.17 lokalisert sammen med NAV Froland for innbyggerne i Åmli. Alle henvendelser om statlige NAV oppgaver vil bli besvart/behandlet av NAV Froland. Du vil fortsatt kunne henvende deg til NAV Åmli angående kommunale tjenester i NAV.

Fordeling på statlige og kommunale NAV oppgaver fra 02.10.17 er som følger:
 

NAV Åmli fra 02.10.17:


Kommunale oppgaver:

  • Økonomisk sosialhjelp
  • Nødhjelp
  • Midlertidig botilbud
  • Råd og veiledning
  • Gjeldsrådgivning
  • Bostøtte
  • Startlån
  • Tilskudd til etablering og utbedring gjennom Husbanken
     

Åpningstider ved NAV-Åmli fra 02.10.2017:


Kontoret betjener timeavtaler alle dager mellom kl 09.00-15.00
Åpningstider uten timeavtale: tirsdag og torsdag kl 12.00-14.30

nav.no holder åpent hele døgnet, alle dager.
Nav kontaktsenter tlf: 55 55 33 33 

 

NAV Froland fra 02.10.17:


Slik kontakter du NAV:

  • www.nav.no har åpent hele døgnet.
  • Ring 55 55 33 33 fra 08.00-15.30.
  • NAV Froland har åpningstider uten timeavtale mandag til fredag 12.00–14.00. 


I dag leverer NAV Froland statlige NAV-tjenester til innbyggerne i Åmli. Men du behøver ikke å reise dit for å få hjelp.

NAV har ansvar for flere titalls ytelser og det er lenge siden de lokale NAV-kontorene svarte på spørsmål om foreldrepenger, dagpenger og andre statlige ytelser. Kompetansen på disse fagfeltene ivaretas i en annen enhet i NAV, blant annet for å sikre god service til deg som bruker.

Ansatte ved NAV-kontoret i Froland skal hjelpe dem som trenger ekstra bistand for å komme i arbeid og aktivitet. Når du registrerer deg som arbeidssøker på nav.no vil du bli vurdert for eventuell videre oppfølging. Ungdom mellom 18 og 30 år og langtidsledige er noen av våre prioriterte grupper. En innbygger i Åmli kan etter avtale tilbys forhåndsavtalt møte i Åmli.

Den enkleste måten å kontakte NAV på, er å logge inn på dittNAV på nav.no, eller å ringe oss. 

På telefon 55 55 33 33 skal du forvente god service, sikre svar og trygg veiledning. Hvis det er mange som ringer kan det være noe ventetid, men uansett vil du trolig bruke mindre tid på dette enn å besøke NAV-kontoret, om det ligger i Åmli eller Froland.

Etter samtalen vil du få et samtalereferat i innboksen sin på dittNAV. Da er du trygg på at NAV har oppfattet spørsmålene korrekt og hva NAV svarte i saken.

I stedet for å ringe kan du skrive til oss på dittNAV på nav.no. Det tar et par dager før du får svar, men når svaret kommer blir du varslet på telefon, så du slipper å logge deg inn for å sjekke om svaret har kommet.

På dittNAV logger du deg enkelt inn med bank-id, og din side er skreddersydd for ditt behov. Her ser du alle utbetalinger og alle saker og dialog du har med NAV. Her kan du sende inn spørsmål du har til NAV, registrere deg som arbeidssøker og legge inn CV. Det tar litt tid å sette seg inn i det, men er ikke vanskeligere enn å bruke nettbank.

Regjeringen ønsker fart i digitaliseringen av offentlige tjenester. Derfor må også NAV utvikle flere selvbetjeningsløsninger på nett. Dette kan selvsagt være en utfordring for dem som ikke har nødvendige digitale ferdigheter eller tilgang til nett eller PC. På NAV-kontoret skal man få veiledning til å bruke selvbetjeningsløsningene. Etter at NAVs statlige tjenester i Åmli ble lokalisert i Froland, må Åmlis innbyggere reise dit dersom man heller ønsker digital veiledning i veiledningssenteret, fremfor telefon.

Sist endra 17.11.2017

Kontaktinformasjon

kundeservice NAV

Telefon :55 55 33 33
E-post :nav.aamli@nav.no

Inge Egil Hauge

Leiar habilitering og ressurs
Telefon :37 18 52 57
Mobil :992 11 755
E-post :inge.egil.hauge@amli.kommune.no
Login for redigering Login for redigering